2017年3月23日 星期四

[善意提醒][純觀察純討論] 有關內銀的3個觀點 (23/3/17)

講起內銀呢個問題, 通常會引起唔少爭論, 有部分出名既blogger買落唔少內銀股收息投資, 原因主要係股息高, PE低, ROE比較一般股票高咁樣, 另一邊就有唔少blogger好反對人買內銀既, 佢地會覺得內銀條數做假之類咁樣...

其實hutchison好少買銀行股(惟一一次係開blog之前買HSBC輸過錢咁上下) 咁點要講內銀呢? 主要係內銀股/中資金融股係港股有舉足輕重地位, 加上唔少散戶買得內銀都係長揸收息居多, 兼且買得內銀都係10萬8萬咁買而唔係一手兩手咁小注投資, 所以Hutchison想講番少少內銀希望大家睇完會覺得有用

今次我用point form去寫, 因為我對於內銀認識唔深, 寫唔到一篇完整既文章去闡述我既睇法, 同埋因為我唔熟內銀, 好可能寫錯野, 希望大家可以係樓下留言指正/提出新觀點, hutchison認為有高質討論對大家既投資理念都有好處, 冇brainstorm冇進步:)

1. 暫時黎睇唔少內銀業績(P.S.我只係簡單去睇下業績新聞同埋摘要, 我冇睇過程財務報表) 都有所成長, 不過就資產質素就下降/轉差:

大部分內銀無論在存款及貸款方面都有所増加, 不過浄息差有所收窄同埋減值貸款/不良貸款有所上升, 所以大部分內銀的純利增長都被減值貸款及息差問題抵銷

2. 問題2係由問題1引起既, 因為大部分內銀既資產規模/生息資產規模增大, 直接導致左銀行既一級股權比率(Tier 1 Capital)以及普通股一級股權比率下降, 當然呢個唔係好事, 因為銀行實質上運用既leverge大左, 一旦有較大型金融危機或者流動性緊縮既情況, 我相信唔少銀行都有可能面對流動性風險

P.S. 好多金融比率(尤其係用黎measure銀行資本充足程度既比率)都具有高度一致性, 除左頭先講既Tier 1 Capital, CET1, 仲有流動性覆蓋比率同埋減值貸款覆蓋比率等等, hutchison暫時睇左中信銀行, 盛京銀行同埋一間唔記得左咩名既銀行[唔好意思:-)] 都好似有所下降, 某程度上hutchison可以斷定內銀既經營不及以前穩健

3. 問題3係好多內銀(中信銀行, 盛京銀行, 同埋有幾間出左業績既銀行都係咁樣)為左解決問題2而引發既新問題, 因為hutchison留意到好多內銀有1.發行優先股或者2.增發普通股本或者3.發行可換股債券之類既野
------------------------------------[hutchison認為問題3需要認真看待]-------------------------------------
我相信內銀為左避免資本充足比率下降, 運用増加Equity side既方法去減低金融風險, 呢個動作係合理而且有必要, hutchison唔會有異議, 但每股普通股權益將會攤薄, 相信這對未來每股盈利及派息有不利影響

13 則留言:

  1. 不過在兩年多前,三大行(工、建、中)PE低到4倍,Yield>7%。簡直平到你吾信,我入了一些,但賺了二、三成就沽清了。因怕它們[政策貸款]太多,會出問題。反而內子較我進取,在建行賺多一注。

    回覆刪除
    回覆
    1. 但我現在想深一層,四大行是國家經濟支柱,國家不會讓四大行有太大的錯折,只要必要時將息差擴闊,讓它們以暴利填壞賬,難關不難渡過。

      刪除
    2. 匯控出事,英政府若救也會迫匯豐賣出家當。
      內銀大股東就是政府,不需如此做法,政府注資加行政手段必足夠。
      若連中國政府都攪不掂,那便是全球經濟的大災難,那時除了買金,其他什麼資產都瓜得。

      刪除
    3. 當然以上只是一個小散戶的想法,未必準確。

      刪除
    4. 四大行應該唔會執既,不過未來會唔會減派息就好難講,我係唔會掂呢d野:)

      刪除
  2. 感覺四大行絕對不可能倒閉,除非中共倒台。
    Hutchison 年輕人應該不需要買內銀吧,年輕人當然買增長股


    Ps: 我也是年輕人

    回覆刪除
    回覆
    1. 我今年也是20歲(下個月就21)很高興認識你:)

      P.S.你睇我之前d文就知道我喜歡邊類股,我好少買銀行

      刪除
  3. 非常中肯分析!
    我密切期待四大內銀業績,我很觀注不良資產水平。

    回覆刪除
  4. 我對內銀也會有戒心,經常有國家任務要承擔
    以前隔兩三年就要向股車伸手拎錢,只不過現在轉去其他途徑融資

    回覆刪除
    回覆
    1. 咁又不一定會供股既,不過我覺得唔少人買內銀收息就麻麻地,風險同回報不相稱

      刪除
  5. 我認為用“國家不會讓內銀股受傷害的看法”而要買入并持有,是非常危險,很容易跌入價值陷阱。較折衷的方法可以買進2828。 如果真係一定要買入,可以額外安排一個long put position做保障吧。 年輕人加油☺

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝喜爸爸既建議, 不過hutchison應該唔會買中資金融股:)

      刪除